De collectie

BMW Z4 Coupé 3.2M

Model Z4
Type
M-Coupé
Fabriekskleur Silbergrau Metallic
Transmissie Hand-6
KM stand 101.424 km
Bouwjaar 2007-4
Brandstof Benzine
Kenteken 6-KPT-73

 

Categorie:

Introductie

Dat de waardering (en het bijbehorende prijsniveau) voor de Z4 M-Coupe de laatste jaren een flinke vlucht heeft genomen is niet zo verwonderlijk, er slechts 1.714 links gestuurde exemplaren met Europese specs geproduceerd. De nog immer stijgende populariteit wordt bovendien nog duidelijker als blijkt dat de M-Coupé slechts 1.395 kg in de schaal legt. Liefst 75 kg lichter dan een M3 en daarmee slechts 100 kg zwaarder dan de ultralichte M3 CSL. De wielbasis van de Z4 M vs. M3: 2,49 vs. 2,73 mtr., wat garant staat voor een nóg grotere wendbaarheid. Net als de M3 voorzien van de befaamde S54 motor, de enige echte M-motor. Een pure sportmotor met 343-hoogtoerige-pk’s.
Een collector item in de dop, maar dan wel één met voldoende ervaring om er gewoon mee te ‘durven’ rijden!

Fotos

Uitvoering

Op de Z4 M-Coupé waren de meeste zaken al onderdeel van de standaarduitrusting. Bijzondere vermelding verdienen hier echter het volledig in zacht Walknappa uitgevoerde interieur, het navigatiesysteem Professional en het HiFi systeem Professional.

A08 Silbergrau Metallic
TA8 Walknappa Sepang Bronze Hell

249 Multifunctioneel stuurwiel
302 Alarmsysteem
313 Inklapbare buitenspiegels
430 Binnen- en buitenspiegels aut. dimmend
459 Elektrisch verstelbare voorstoelen met memory
493 Opbergpakket
494 Stoelverwarming
4AA Zwarte hemelbekleding
4AD Interieurlijsten alu langsgeslepen
502A Headlight cleaning system
508 Park Distance Control (PDC)
521 Regen- en lichtsensor
522 Xenon
534 Automatic airconditioning
540 Cruise control
609 Navigation Professional
644 Bluetooth
672 CD-wisselaar
677 HiFi Professional DSP
710 M-Sportstuurwiel
711 M-Sportstoelen

Historie

Nieuw in Spanje geleverd, in 2013 in Nederland geïmporteerd en de afgelopen vier jaar in bezit geweest van een academicus die de M Coupé naast een stationcar als dagelijks vervoer voor plezierritten gebruikte.

Onderhoudsverleden

Bij een dergelijke auto wil je natuurlijk dat het onderhoud goed voor elkaar is. Zo ook de vorige eigenaar, die zo’n 600 km voor de verkoop nog groot onderhoud liet uitvoeren door BMW M-dealer Ekris en niet lang daarvoor alle vier de banden liet vernieuwen voor Michelin PSS (uiteraard met BMW *-markering). Voorafgaand aan de verkoop heeft The Engineers Garage in onze opdracht het sperdifferentieel gereviseerd en gelijk ge-upgrade naar de gewilde ZF-sper specificaties.

Onderstaand de geregistreerde servicemomenten:

16.05.2007  –  0 km
12.02.2009  –  15.993 km
16.06.2010  –  34.476 km
25.06.2013  –  61.107 km
30.04.2015  –  74.880 km
01.06.2016  –  83.763 km
27.09.2018  –  100.727 km
23.11.2018  –  101.226 km

Conditie

Hij is vanzelfsprekend bijna 12 jaar oud, maar zonder meer in een voortreffelijke staat. Behoudens de vanzelfsprekende steenslagpitjes is het exterieur zo goed als een nieuwe. Het interieur vertoont nauwelijks slijtagesporen, met slechts enkele minimale gebruikssporen. Een liefhebbersauto met een bijpassende conditie.

Eerstvolgende onderhoud: 24.000 km
Banden voor  – 6mm
Banden achter  – 6mm

Leveringscondities

Wij rekenen geen afleveringskosten  – Afleveringscondities:
· Aankoopkeuring uitgevoerd door externe specialist;
· In- en exterieur volledige gereconditioneerd (showroomstaat);
· Volledige set sleutels en alle boordliteratuur;
· Zeer recent groot onderhoud;
· Gereviseerd en ge-upgrade sperdiff.

In overleg is garantie mogelijk.